Supervision
Faglig og personlig udvikling
At arbejde med mennesker stiller høje krav både personligt og fagligt. Jeg er af den overbevisning, at alle fagpersoner, der arbejder med mennesker, som er i krise, belastede eller på anden måde kræver både medmenneskelig omsorg og forståelse samt professionel hjælp har gavn af supervision både for at:
- Fastholde og videreudvikle fagligheden
- Sikre et godt psykisk arbejdsmiljø
- Bevare og udvikle “sig selv” fx undgå at “tage arbejdet med hjem”, undgå empatitræthed eller blive forpint af tanker om ikke at være god nok
Jeg har erfaring med at supervisere et væld af faggrupper såsom socialrådgivere, psykologer, lærere, sygeplejersker, betjente m.m. Jeg prioriterer altid at strukturere og tilpasse supervisionsforløbet til det, der måtte være behov for.
Metode
Mit metodemæssige ståsted er emotionsfokuseret terapi. Jeg vil dog tilpasse supervisionen til emnet. Således kan supervisionen hos mig både være psykoedukativ (ift. at forstå den faglige problemsstilling og de konkrete interventioner, som kan være næste trædesten i forløbet) men også med fokus på terapeutens selv (altså det indre arbejde, som er nødvendigt for at kunne arbejde fagligt med det givne). Uanset emne har supervisionen hos mig altid det mål for sigte, at supervisanden oplever at være bedre “klædt på” til det forestående arbejde.
